Apotheek

Apotheek

Je zou denken dat dit geen instantie is om er er iets over te schrijven, echter, niets is minder waar. Buiten het niet op peil houden van hun voorraad zijn ze de laatste tijd meer in het openbaar komen te staan. Met zelfs behoorlijke agressie naar de medewerkers tot verbale handelingen. Hoe kan dit zich voor gaan doen zou je zeggen! Dus constateer ik, er is serieus iets mis met de verstandhouding #apotheker en de patiĆ«nt/consument. Een heel verraderlijke situatie van beide kanten. Dat is nu niet wat je hier zou verwachten. Ben zelf meerdere keren mee geweest om diverse medicatie op te halen, gelukkig niet voor mijzelf, maar de communicatie verloopt niet altijd volgens de normale normen. Verkeerde informatie, verkeerde medicamenten met een verhaal om het te verantwoorden en nogal wat zaken dat de “consument” niet in dank afneemt. Discussies over vergoedingen, prijzen enzovoort. Het blijft in de meeste gevallen een ondoorzichtige materie in de ruimste zin van het woord. En je monddood maken is de volgende actie, want je bent de onbekende in deze zaken. Maar wij Nederlanders laten ons niet zo gauw afblaffen. Dus dit is het negatieve gevolg van de verstandhouding. Was onlangs weer met mijn echtgenoot naar de apotheek om wat “handel” op te halen. We waren op de fiets en bleef buiten wel wachten. Nu blijkt het toch wel een zootje te wezen bij de apotheek. Wachtend op mijn vrouw, komen diverse mensen langs mij die naar binnen gaan voor hun medicatie. De eerste twee die naar buiten kwamen hadden hun eigen verhaal. De arts had toch gezegd vier keer daags, maar de dame van de apotheek had het over twee keer daags. Echter ze hadden ter plekke besloten de arts zijn visie te volgen. En zij vervolgden hun weg weer verder. Achter mij komt een stel aan lopen om binnen te gaan. Het spreekt boekdelen, ben benieuwd wat ze nu weer voorschrijven. En zo het volgende paar, wat krijgen we nu weer mee! Zo hoor je toch buitengaats in een kort tijdsbestek een gerommel van toestanden in de apotheek. Sta je daar met je fiets. Na toch weer een lange tijden inmiddels al weer ruim tien mensen voorbij zien gaan, komt mijn vrouw naar buiten met haar medicatie, maar weer met een discussie. Mevrouw u wil niet luisteren, nee u luistert niet naar mij. Ik wil graag uw collega spreken. Die weet hetzelfde als mij. Prima maar met u lukt het niet. En de medewerkster die haar toentertijd had geholpen heeft het probleem alsnog geheel opgelost en afgewerkt. Dit geeft toch wel in korte tijd weer dat er nogal wat onbegrip is opgebouwd. Dus de gevolgen zijn dan ook voorspelbaar, agressie en verbale bewoordingen. Echter, apotheker en medewerkers, laat het niet #escaleren! Heb meer begrip voor de onwetende #gebruiker in deze wazige materie. De kassa draait immers toch door met het “uitleggen” van de uitgegeven goederen. Dus maak u verstaanbaar want financieel komt u niets te kort.
jojodoetinchem 

Reacties

Populaire posts